pondělí 30. dubna 2012

Víno a destiláty

Letos proběhl v Praze na Výstavišti již 15. ročník Víno a destilátů. Tam nemůžu chybět!. Pod výmluvou, že stejně musím letošní vína ochutnat, jsem začala hledat aspoň zlevněnou vstupenku. Jak by to vypadalo, kdyby přišel zákazník a já nevěděla jak ty letošní vína chutnají, že? Pro upřesnění, kdo neví, pracuji v jedné vinotéce u nás v Krkonoších. Nakonec mě zachránil kamarád vinař, který mi je poslal kurýrem až do domu. No a jinak bych to asi ani nemohla být já aby mi po 10 fotkách nedošla baterka ve foťáku, takže žádná velká a hlavně povedená fotodokumentace není.

Akce to je pěkná. U vstupu za poplatek dostanete vratnou skleničku a pak už jen chodíte od stánku ke stánku a ochutnáváte různá vína. Letos ve směs měli všichni vinaři k ochutnávání ročníky 2010 a 2011. Vinařství tam teda bylo nespočet jak z České republiky tak ze zahraničí. Nebyly tam jen stánky s víny, ale i s kořalkami, různými druhy sýra, klobás či sušeným masem ( JERKY - a krutí bylo výborný!), koláči a i s Bio jogurtovými nápoji (to jsem nepochopila proč, akorát tak na střevní potíže :DD). Jinak mě osobně úplně nadchlo tohleVymysleli to v Belgii a je to něco jako zkvašený jablečný mošt v různých příchutích. Podíl alkoholu to má stejně jako frisco a nejlepší je ten, co chutná jako Top topic! <33


No a tak jsem tak chodila od stánku ke stánku, ochutnávala různé druhy, pozdravila se se známými vinaři, objevila několik nových. Narazila jsem tam taky na moje majitele vinotéky a pak už jsme chodili spolu. Zastavili jsme se u jednoho vinaře, který nás pozval k sobě do stánku na ochutnávku. No a tak si tam stojím a povídáme si o vínu a najednou nějaký pán na mě: "Slečno, co mi doporučíte suššího co tu dneska máte" .. tak haló, já tu nejsem v práci, ale taky jako host :DD. Potom jdu navštívit vinaře, díky němuž jsem měla lístek. Tak si tam taky tak stojíme, povídáme a nějací lidi si taky myslí, že tam pracuji a že jsem jeho dcera.  Korunu tomu nasadil tím, když mu someliér někam odběhl a řekl mi: "Hele vezmi to na chvíli za mě, já si musím taky odskočit" :DDD. Alespoň jsem za to dostala přívěšek na klíče.



No a jak si takhle v klidu popíjíme a kouknu na hodiny, že za půl hodiny mám být na ČM abych stihla bus do Liberce. Tak běh, v metru se snažím zastavit čas abych to stihla, při přestupu neběžím - letím. To všechno prosím na podpatkách. Stihnu to tak, že slečna za mnou zavírá dveře a odjíždíme.



8 komentářů:

Miguelita řekl(a)...

haha. to je dobrý s tím příveškem ))))

Miguelita řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Vivi řekl(a)...

Zkvašený jablečený mošt....to by mi určitě šmakovalo ;-). Mně teď zachutnal Zlatopramen s příchutí pomeranče a zázvoru (dvě procenta alkoholu). Dobře se s ním griluje ;-).
Vivi

Natalia řekl(a)...

tyjo proč tam nebyla terra vinifera?.))

Unknown řekl(a)...

Miguelita: že :DD

Vivi: to jsem ještě neměla, ale co je dobrý tak od Gambrinuse brusinka s limetkou - taky to má něco kolem těch 2% :))

Nat: tak to musíš své dotazy směřovat jinam :)

Lucie van Koten řekl(a)...

Ach tak! Ty pracuješ ve vinotéce, no tak to je takhle akce skutečně povinná, to souhlasím:-). Já bych ale šla právě jen po těch BIO jogurtových nápojích. Samozřejmě ne v kombinaci s vínem:-D

Unknown řekl(a)...

ááá oprava, ne brusinka ale bezinka :D

Luci: tak právě jsem se divila té kombinaci, a že ti co tam určitě přišli nešli na Bio jogurty :DD

Spencie řekl(a)...

Z tebe se stává pomalu ale jistě alkoholik, který to zakrývá prací XDD