středa 7. září 2011

Detoxikační den

Dnešní den byl pro mě tak trochu očistným. Rozhodla jsem se pro detoxikaci orgamismu. Všude píšou jak by se takovéto dny měli dělat často, ale po pravdě tak nikdy v životě jsem to nedělala. Až teď, ono na tom asi fakt něco bude. Je dobrý vědět, že zase dělám něco pro sebe co mi jen pomůže.

K základům této očisty patří:
1) vypít během dne alespoň 3litry neslazené neperlivé vody. I ta z kohoutku je dobrá. Samozřejmě výborné jsou bylinkové čaje přímo k tomu určené.
2) nezatěžovat organismus těžkými a tučnými jídly. Nejlepší je v ten den jíst jen ovocné a zeleninové šťávy, nejlépe připravené doma, protože ty v krabici určitě nějaké to "éčko" budou obsahovat.
3) pokud možno omezit léky na nutné minimum
4) nepít alkohol a nekouřit!
5) procházka v tento den není na škodu případně nějaké lehčí cvičení. Stejně člověk se bude cítit unavený, protože tělo se soustředí na detoxikaci a ne na podávání sportovních výkonů
6) nezapomenout na relaxaci. pustit si relaxační hudbu, dopřát si horkou lázeň se zapálenými svíčkami a odpočívat.
7) jít brzo spát. Určitě se bude každému zdát tento den nekonečný, ale hned ráno by se měl člověk cítit lépe, pln energie a čistěji.

Takže můj dnešní den byl především o pítí vody, čajů, vegetariánský polívky a relaxaci.
Ráno jsem vypila vlažnou vodu s citrónem pro nabuzení organismu a uvařila zhruba litr detoxikačního čaje. Ke snídani jsem měla po domácku vyrobenou šťávu z mrkví. No čekala jsem teda, že to bude chutnat lépe. Taky jsem si uvařila tu vegetariánskou polívku. Jedná se o sypkou směs, kterou stačí zalít horkou vodou a je to. Touhle směsí si připravuji například i čínský polívky a je to fakt dobrý. K obědu jsem měla uvařenou rýži bez soli pokapanou citrónem. Samozřejmě další čaje, vody a pro změnu okurkovou šťávu (nic moc). Odpoledne jsem měla nějaké pochůzky po městě a cestou jsem vypila další litr vody. Co bylo docela funny - přijdu k doktorce a měla mi změřit tlak. Se na mě tak podívá a říká: máte opravdu nízký tlak, pila jste dneska vůbec něco? a vůbec vypadáte celá taková bledá.. joo nízkej tlak mám normálně a vypila jsem asi už 4 litry tekutin dneska .. :DD K večeři jsem si udělala šťávu z kedlubny <3 kéž by toho bylo víc. Navrh další litr čaje a vody. No a brzo spát, jen doufám, že nebudu každou chvíli na záchodě.. Uvidíme..

A co vy? Držíte nějaké detoxikační diety pravidelně? Máte s tím nějaké vlastní zkušenosti? Rady.. ?

2 komentáře:

nat řekl(a)...

JO TY VOLE! 28DNÍ JSEM DĚLALA DETOX, V ÚNORU, aby to bylo jako na 28 dní. asi tři roky to jsou. celej měsíc jsem nemohla pečivo, mouku, sůl, NIC PROSTĚ NIC a byl to masakr. ráno se mi nejvíc skvěle vstávalo, nebolela mě vůbec nikdy hlava a byla jsem nejvíc fresh <333333 ale znova bych do toho nešla teda, protože to bylo utrpení :(

ten čaj mám taky <3

Spencie řekl(a)...

Já jsem jeden den pila vždycky jenom mlíko , druhý den jsem měla úžasně hubený a plochý břicho, ale to bylo tak celý XD