pondělí 5. září 2011

Gratinované brambory s rybou

Táák jsem zkusila zase něco z časopisu Albert v kuchyni. Gratinované brambory podle Dity P. Není to vůbec špatný. Já osobně můžu brambory jíst třeba i syrový a vůbec mi to nevadí :DD .. Noo a tady je recept s mým poupravením..



1. Potřebné ingredience: 1kg brambor, 250g eidamu, 4 stroužky česneku, 500ml smetany na vaření, 250ml mléka, sůl, pepř.

2. Brambory oškrábeme a nakrájíme na velmi tenké plátky. Použila jsem struhadlo a abych si neuřízla prsty takovou ochranu, do který přijde brambora nabodnout a už se krájí skoro sama.

3. Sýr se taky nastrouhá. Předehřejeme si troubu na 190° C.

4. Do hrnce nalejeme smetanu a mlíko a přidáme česnek a přivedeme k varu. V receptu psali, že se má přidat celý a pak se vyndat. Jelikož jsem česnekovej fanda, tak jsem ho rozlisovala a přidala na trvalo.

5. Přidáme brambory, které neustále mícháme, aby se neslepily a nepřilepily k hrnci. Osolíme, opepříme, případně okořeníme dle vlastního úsudku. Mícháme zhruba tak 3-4 minuty.

6. Připravíme si zapékací mísu a pomocí děrované naběračky do ni vložíme polovinu brambor.

7. Brambory zasypeme polovinou nastrouhaného sýru. Na to nasypeme druhou polovinu brambor a celé to prolejeme směsí z mléka a smetany.

8. Posypeme zbytkem sýra a ještě jsem to okořenila.

9. + 10. No a vložíme do trouby. Pečeme asi tak 40 - 45 minut, přičemž aby se udělala taková "kůrka" nahoře tak na posledních 5 minut zvedneme teplotu.

11. + 12. No a máme hotovo. Mezitím, co se nám to v troubě zapéká, tak si k tomu můžeme udělat třeba nějaké maso. Já jsem zvolila rybí filé se cherry rajčaty a krabí tyčinky.

Bon appetite!

6 komentářů:

Spencie řekl(a)...

jeee tak ty brambory bych si takhle udelala klidne samotny bez nejaky ryby < 33 dalsi recept do sberu, paráda !

Spencie řekl(a)...

A kde máš vyfocený to oblečení? XD

Unknown řekl(a)...

vydrž prďka, vydrž :DD všechno bude, jen čas není no :DD

Unknown řekl(a)...

jinak jako samotný bych to mohla taky, ale to bych sežrala celou tu mísu :DDDD

Genius řekl(a)...

Hami mňami,jen tu rybu bych vyměnil.hihi...,ale jinak super.

nat řekl(a)...

fůj sejr XDDDDDDDDDDDDDD